Söka bilplats

Vanliga frågor och svar

Vi kan erbjuda dig bevakningsservice på kommande lediga bilplatser. Du får erbjudande via e-post eller om du saknar e-postadress skickar vi erbjudande med vanlig post. Kontakta Kundcenter på telefon 090-17 77 00 så hjälper vi dig.

 

Vi lägger ut alla lediga bilplatser och garage på vår webbplats. Vid bilplatsbokning är det ”först till kvarn” som gäller, vilket innebär att den kund som bokar sig först på bilplatsen är den som får hyra. Vi hyr i första hand ut bilplatserna till våra hyresgäster.

Läs mer om hur du söker bilplats

Önskar du hyra ytterligare en parkeringsplats behöver du inte göra något mer än att anmäla ditt intresse. Önskar du däremot byta parkeringsplats måste du kontakta kundcenter via mejl kundcenter@bostaden.umea.se

Observera följande om du önskar ytterligare parkeringsplats;

  • Om du uppgraderar din parkeringsplats (exempelvis från motorvärmarplats till skärmtak eller från skärmtak till garage) kommer kontraktet för din nuvarande parkering tecknas om till korttidsavtal. Din nya parkeringsplats tecknas på årsavtal.
  • Är den nya parkeringsplatsen likvärdig som den du redan har kommer den tecknas på ett korttidsavtal som löper på med 3 kalendermånaders avtal med 1 kalendermånads uppsägningstid.
  • Vill du inte ha årsavtal på din nya parkeringsplats måste du kontakta kundcenter via mejl.
  • Om det är kö till parkeringsplatser på ett område, sägs ditt nuvarande avtal upp i samband med att du tecknar nytt avtal på en parkeringsplats.
  • Kontakta Kundcenter ifall du har frågor.