Så här fungerar det att beställa i Hemmafint
Under länken Hemmafint finns det information kring de olika valen du kan välja bland, till exempel golv, kök och så vidare. Läs gärna igenom dessa texter.
Om du vill se en sammanställning över vilka åtgärder som ligger i tid för din lägenhet hittar du den informationen under länken Hemmafint, Sammanställning lägenhetsstatus.
Du måste fullfölja din beställning då du påbörjat den. Den sparas inte till ett senare tillfälle.
För att beställa klicka på ditt avtal. Välj sedan vilket utrymme du vill göra din/dina beställningar mot genom att klicka på den länken. Här följer en förklaring till de olika utrymmena:
Utrymme | Förklaring |
AK | Alkov |
HA | Hall |
H2 | Hall 2 |
KV | Kokvrå |
KÖ | Kök |
MA | Matrum |
PA | Passage |
PE | Pentry |
S1-S6 | Sovrum 1-6 |
TR | Trapphus |
VA | Vardagsrum |
Nu visas alla åtgärder du kan välja bland i det utrymmet. Vill du endast se tapeter kan du söka på tapeter i boxen Filtrera tillval/underhåll. Då visas bara tapeter.
Tänk på att färger på produkter i webbutiken kan avvika från hur de uppfattas i verkligheten. Detta kan bero på inställningar i din webbläsare eller på din bildskärm.
De åtgärder och produkter du kan välja bland är hämtade från din lägenhetsstatus.
Produktboxarnas upplägg
Texten Underhåll som visas på produkterna innebär att de ingår i det underhåll som ingår i ditt boende. Den kostnad som kan tillkomma är en tidigareläggningskostnad. Hur stor den kostnaden blir ser du i produktens ruta.
Texten Tillval innebär att det är en produkt som kommer att generera ett månadspåslag på din hyra. Även här kan det tillkomma en tidigareläggningskostnad. Kontakta din kvartersvärd för eventuella prisuppgifter.
Klickar du på Visa alla av typ kommer alla produkter av den produkt du valt att visas i ett nytt fönster i en sammanställning. Det underlättar när du tittar på till exempel tapeter.
Beställa
När du har bestämt vad du vill beställa klickar du på Lägg till i varukorg. När du har valt en produkt kommer det att stå I varukorgen. De övriga produkterna inom samma grupp kommer då att få status Ej tillgänglig.
Om du är intresserad av att beställa något av våra Kökspaket (Tillval) klickar du på länkarna som finns högst upp på sidan för ditt kök/kokvrå/pentry. Du kan inte beställa enstaka produkter från Kökspaketen.
Sedan forstätter du på samma sätt med det du vill beställa till din lägenhet.
Varukorgen
När du har beställt klart hittar du dina beställningar i Varukorgen. Klicka på den och du får en sammanställning över det du har valt. Om du ångrar dig klicka på Ta bort (enstaka produkter) eller Töm varukorgen helt.
Du ser även en sammanställning över de eventuella kostnader som kan uppstå. De är sorterade i tidigareläggningskostnad (engångskostnad) och månadspåslag (Tillval). När det gäller eventuella tidigareläggningskostnader på Tillval, kontakta din kvartersvärd för prisuppgifter.
Är du nöjd med dina val markerar du de rutor som är tvingande och klickar sedan på Skicka beställning.
Vad händer sen?
Beställningen skickas nu till din kvartersvärd för granskning. Om kvartersvärden är nöjd med din beställning kommer du att få ett mail om att du måste signera din beställning. OBS! Signering behövs endast om det finns kostnader som måste godkännas av dig. När beställningen är signerad kommer den att skickas till berörd entreprenör. En faktura kommer att skickas hem till dig i det fallet.
Finns det inte några kostnader kommer beställningen att skickas till berörd entreprenör direkt. Du kan ändra i din beställning så länge den inte har gått iväg till berörd entreprenör.
Historik över beställningar
Du hittar dina pågående och gamla beställningar under Mina beställningar.