Coronapandemin påverkar hela samhället och vi på Bostaden är inget undantag.
För att minimera risken för smittspridning ber vi dig att om du eller någon i din familj är sjuk – gör bara akuta felanmälningar. En akut felanmälan kan till exempel vara vattenläcka, trasiga elledningar eller kyl/frys som inte fungerar. Vi vill inte riskera att våra medarbetare utsätts för smittan eller riskerar att föra den vidare till dina grannar. Vänta därför med att göra felanmälningar av icke-akut karaktär tills ni är helt friska igen.
Så hanterar vi åtgärder hemma hos hyresgäster som är 70 år och äldre
Om du som hyresgäst är 70 år eller äldre och har gjort en felanmälan eller beställning av åtgärder i din lägenhet utför vi dessa endast om du inte är hemma när åtgärden utförs. Akuta åtgärder för att upprätthålla lägenhetens funktion kommer vi självklart att utföra hos dig som är äldre även om du är hemma. Självklart kommer vi då att se till att hålla avstånd till dig för att minimera risk för eventuell smittspridning.
Om det uppstår några problem i din lägenhet eller ditt rum, problem i huset eller på gården, ska du göra en felanmälan. Du kan själv göra en felanmälan via Mina sidor eller mejla en felanmälan till din kvartersvärd. Kom ihåg att beskriva felet eller problemet så detaljerat som möjligt. Nedan hittar du kontaktuppgifter till alla kvartersvärdar. Kontaktuppgifterna finns även på Mina sidor.
Kontaktuppgifter till kvartersvärdar
Felanmälan på helger och efter kontorstid
Vid allvarliga fel som inträffar efter kontorstid eller under helger kan du kontakta fastighetsjouren på telefonnummer 090-14 26 10. Vid brand, olyckor eller inbrott ringer du larmnumret 112.
När du gör en felanmälan kom då ihåg att
- lämna ditt namn, din adress och ditt telefonnummer
- lämna objektnumret på lägenheten (finns på din hyresavi eller på lägenhetsdörren)
- beskriva felet eller problemet så detaljerat som möjligt
- om du felanmäler vitvaror (kyl, frys, spis etc.) meddela gärna produkt- och serienumret på produkten. Du hittar informationen på sidan eller bakom vitvaran.
- ange om det finns husdjur i lägenheten
- meddela om vi får gå in i din bostad med huvudnyckel.
Tänk på att du kan lösa många problem själv med hjälp av vår felguide
