Vi tar endast emot bokade besök

Vi alla behöver hjälpas åt att försvåra för coronaviruset att sprida sig. Vi bryr oss om dig, dina grannar, våra medarbetare och våra entreprenörer. För allas säkerhet kommer vårt arbete ske med särskilda restriktioner under denna period.

För oss på Bostaden är det viktigt att hålla en fortsatt hög servicenivå trots läget, men med nya metoder och med vissa begränsningar.

  • Vi vill att du tar kontakt med oss via telefon, mejl eller gör felanmälan på webben. För både din och vår skull tar vi tills vidare endast emot bokade besök här hos oss. Det gäller såväl vårt kundcenter, vårt inkasso samt våra kvartersvärdskontor. Ring eller mejla till oss för att boka ditt besök. 
  • För att minska smittspridningen kommer vi att utifrån gällande restriktioner endast göra nödvändiga reparationer och åtgärder för att upprätthålla lägenhetens och fastighetens funktion. Din felanmälan kan därför komma att åtgärdas längre fram.
     
  • Under pandemin är vårt önskemål att vi kan genomföra nödvändiga åtgärda när du inte är hemma. Om det inte är möjligt håller vi avstånd i lägenheten, till exempel genom att du vistas i ett annat rum.
     
  • Med hänvisning till smittskyddslagen kan vi inte gå in i lägenheten om du är satt i karantän. Vid en akut skada kontaktar du oss så får vi gemensamt försöka hitta ett sätt att lösa situationen.
     
  • Under rådande situation planeras samtliga kvarterslokaler och uthyrningsrum vara stängda fram till 10 januari.
     

Tillsammans håller vi ut! Ta hand om dig!