Anpassa textstorlek
A A A
17 januari 2020

Bostaden topp tre i landet – kan vinna prestigefyllt pris!

Den 6 februari är det åter dags för fastighetsbranschens prestigefyllda pris, ”Kundkristallen”, att delas ut på Berns Salonger i Stockholm. Det är ett unikt pris där privata och kommunala fastighetsbolag tävlar i service och kvalitet.

Kundkristallen 2018 

Bostaden i Umeå är återigen nominerad i två tunga kategorier och tävlar mot två andra bostadsbolag, i respektive kategori, om att ha Sveriges absolut mest nöjda hyresgäster. Vinnare blir de företag som av sina hyresgäster utsetts till Sveriges bästa hyresvärdar!

- Vi är givetvis både glada och stolta att återigen vara nominerade och befinna oss i toppen bland landets absolut bästa bostadsbolag! För att vara ett av Sveriges tre bästa bostadsbolag krävs ett genuint lagarbete så det här är ett fint betyg till Bostadens samtliga medarbetare. Det är glädjande att se att vårt arbete fortsätter ge resultat – för oss är nöjda hyresgäster det viktigaste av allt, säger Jerker Eriksson, vd, på Bostaden.

Vinnarna utses på Benchmark Event

Kundkristallvinnarna kommer att tillkännages under Benchmark Event på Berns Salonger. Nomineringarna har utsetts bland de stora och medelstora företag som under 2019 genomfört kundundersökningar tillsammans med AktivBo.

Priserna kommer att delas ut till de företag som gjort den största förbättringen av sin service, samt till företagen med bästa totalresultat i kategorier inom service, produkt och profil/varumärke. Vinnare utses för både bostäder och lokaler i olika kategorier och storleksklasser.

- Vi hoppas att ha med oss Kristallen hem till Umeå, det kommer bli en spänd väntan, säger en förhoppningsfull Jerker Eriksson.

Nominerade i:

Högsta Serviceindex 11 000+ lägenheter

  • AB Bostaden i Umeå
  • AB Stångåstaden
  • Bostads AB Mimer

Högsta Profil 4 000+ lägenheter

  • AB Bostaden i Umeå
  • AB Kristianstadsbyggen
  • Vätterhem

Förklaring till kategorierna som Bostaden nominerats i

Serviceindex fångar in vad kunderna upplever i ”sanningens ögonblick” i mötet med företagets medarbetare, tjänster och produkter. Där mäts om kunderna upplever sig tagna på allvar, om det är tryggt och säkert, rent och snyggt samt om kunderna får den felavhjälpande service de efterfrågar.

Profil innehåller varumärkesrelaterade frågor, till exempel om man kan tänka sig att rekommendera sin hyresvärd´.

Om Benchmark Event och Kundkristallen

Benchmark Event är en årlig tillställning som uppmärksammar privata och kommunala bostads- och fastighetsbolag som av sina hyresgäster utsetts till de bästa hyresvärdarna.

Mer information:

Anna Wiberg
Kommunikatör
090-17 76 60 eller 070-274 62 74