Bostaden på prispallen när Sveriges bästa hyresvärdar utsågs
Under torsdagskvällen blev det klart att Bostaden återigen är på prispallen och således är topp tre i Sverige när det kommer till landets bästa hyresvärdar. Fastighetsbranschens prestigefyllda pris Kundkristallen delades ut under torsdagen och Bostaden var nominerad i två kategorier. Priset är unikt i sin form då det inte är en jury som utser vinnarna utan att det helt och hållet styrs av hyresgästerna. Priset som även kallas ”fastighetsbranschens Oscar” tillkännagavs och delades ut på Benchmark event som hölls på Berns Salonger i Stockholm. När galans sista pris i den tyngsta kategorin skulle delas ut var det många av Bostadens medarbetare som höll andan– och när vinnaren annonserades blev det givetvis några sekunder av besvikelse men som snabbt ändå vändes till stolthet och glädje. Bostaden har aldrig tidigare haft ett så bra resultat som i år.
– Så kul att vi återigen är topp tre i landet! Att våra hyresgäster är så nöjda med oss gör att man blir väldigt stolt över att arbeta hos Bostaden och motiverad att göra ett ännu bättre jobb, säger Ida Bern som är fastighetsskötare på Bostaden som tillsammans med sina kollegor bidragit till att Bostaden fått högsta betyget någonsin av sina hyresgäster.
Benchmark Event arrangeras en gång per år av AktivBo, som i dag samarbetar med över 300 bostads- och fastighetsföretag. AktivBo genomför varje år Bostadens kundundersökning, och det är just den undersökningen som ligger till grund för priset – resultatet jämförs med andra bostadsföretag i landet.
Det är en mycket stolt och ödmjuk vd på Bostaden, Jerker Eriksson, som trots utebliven vinst ska fira tillsammans med sina medarbetare under fredagen.
– Det känns helt fantastisk att våra hyresgäster gett oss så goda betyg. Det är ett enormt lagarbete som gör att vi ligger i topp nationellt i branschen. Bostadens fina kultur bland medarbetarna är en förutsättning för att år efter år kunna hålla en hög servicenivå. Vi har en stark lagkänsla och jag är verkligen stolt över alla engagerade medarbetare, säger Jerker Eriksson, vd på Bostaden.
Förklaring till kategorin Högsta serviceindex
Serviceindex fångar in vad kunderna upplever i ”sanningens ögonblick” i mötet med företagets medarbetare, tjänster och produkter. Där mäts om kunderna upplever sig tagna på allvar, om det är tryggt och säkert, rent och snyggt samt om kunderna får den felavhjälpande service de efterfrågar.
Om Benchmark Event och Kundkristallen
Benchmark Event är en årlig tillställning som uppmärksammar privata och kommunala bostads- och fastighetsbolag som av sina hyresgäster utsetts till de bästa hyresvärdarna.