Anpassa textstorlek
A A A
08 februari 2019

Bostaden röstades fram av hyresgästerna – prisades på gala för sin höga servicegrad

På torsdagskvällen prisades Bostaden på Benchmark Event i Stockholm för sin höga servicegrad.
Bostaden vinnare i Kundkristallen
Bostadens personal som var med på galan. Från vänster: Elin Johansson (kundadministratör), Anna Maria Lindgren (kommunikatör), Emil Persson (fastighetsskötare), Eva-Lena Pettersson (kvartersvärd), Ulf Johansson (kvartersvärd), Jerker Eriksson (vd), Jan Carlsson (snickare) och Mikael Lundgren (förvaltningschef).

– Underbart. Vi är så glada och stolta. Det är hyresgästerna som har röstat fram oss som vinnare. Dessutom har Bostaden fantastiska medarbetare som gjort detta möjligt – det kan inte bli bättre, säger Jerker Eriksson, vd på Bostaden, som var på plats på galan tillsammans med flera medarbetare.

Benchmark Event arrangeras en gång per år av AktivBo, som i dag samarbetar med över 300 bostads- och fastighetsföretag. AktivBo genomför varje år Bostadens kundundersökning, och det är just den undersökningen som ligger till grund för priset – resultatet jämförs med andra bostadsföretag i landet.

På torsdagskvällen arrangerades galan på Berns i Stockholm där branschpriset Kundkristallen delades ut. Bostaden var nominerade i två kategorier – Högsta serviceindex och Största lyft serviceindex. I Högsta serviceindex var det Stångåstaden som tog hem priset – men i kategorin Största lyft serviceindex vann Bostaden.

– Wow, så lyckliga vi är! Vi vill tacka alla fantastiska hyresgäster som ger oss ett sådant fint betyg när det gäller vår service. Efter varje kundundersökning tar vi fasta på vad våra hyresgäster vill att vi ska förbättra – och det verksar som att vi har lyckats, säger Mikael Lundgren, förvaltningschef på Bostaden.

Bostaden har tidigare varit nominerad till Kundkristallen och vunnit, men aldrig varit nominerad i två kategorier samma år.

– Det känns verkligen kul att vi kan mäta oss nationellt i branschen. Det är ett lagarbete som alla på Bostaden ska vara stolta över. Den fina kultur som vuxit fram hos medarbetarna är nyckeln för att kunna hålla en hög servicenivå, säger Jerker Eriksson, vd på Bostaden, som befann sig på galan tillsammans med sju andra Bostadenanställda.

– Även om uppmärksamheten oftast inte riktas mot förvaltning och den service som ges till hyresgästerna, utgör den faktiskt största delen av ett fastighetsbolags verksamhet. På Benchmark Event vill vi lyfta fram de hyresvärdar som gör detta framgångsrikt. Ansträngningarna som dagligen görs av bolagens medarbetare bidrar till att skapa en bättre livskvalitet för Sveriges hyresgäster, säger Jon Svensson, vd på AktivBo.

Mer information:
Elin Olsson
Kommunikatör och presskontakt på Bostaden
Telefon: 070-612 55 61
E-post: elin.olsson@bostaden.umea.se