Betala med elektronisk faktura



Om du inte längre vill ha pappersfaktura och vill slippa skriva in långa OCR-nummer varje gång du ska betala kan du anmäla dig till e-faktura. Med e-faktura skickas en elektronisk hyresavi till din internetbank istället för via posten. Det är den enklaste och mest miljövänliga lösningen. Idag erbjuder de flesta banker denna tjänst. Bra att känna till är att denna lösning endast är möjlig för hyresgäster som bor i AB Bostadens lägenheter. Här ser du vilka adresser som inte omfattas av detta.

Så anmäler du dig till e-faktura

Logga in på din internetbank och sök fram bolaget AB Bostaden i Umeå. Det är till internetbanken du gör din anmälan och det är även dit du vänder dig om du har frågor om elektronisk faktura. Vid anmälan via din internetbank behöver du endast fylla i kontoinnehavarens namn, e-postadress samt telefonnummer. Enda förutsättningen för att kunna betala med e-faktura är att du som ansöker har ett avtal och står som första kontraktsinnehavare på hyresavtalet.

Hur fungerar det?

Fakturan kommer direkt till din internetbank där du betalar räkningen genom att endast välja konto och godkänna betalningen. När du har godkänt din e-faktura hos din internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen förutsatt att det finns pengar på kontot. Bra att känna till är att du kan ändra både belopp och förfallodatum på e-faktura.

Senast den 10:e i månaden bör du ha anmält att du vill betala med elektronisk faktura om du vill ha nästa hyresinbetalning som elektronisk faktura. Därefter får du varje månad ett meddelande i din internetbank när du har fått en ny faktura. Om du byter bank måste du själv avanmäla e-faktura och sedan göra en ny anmälan om e-faktura hos din nya bank.

Om du vill ha mer information om elektroniska fakturor ber vi dig kontakta din bank.

Du vet väl om att du kan ha både e-faktura och autogiro

Betala din hyra grönt med e-faktura 

<< Tillbaka till  hyresbetalning

Kontakt

Växel

Ring: 090-17 75 00

Kvartersvärdar

Kontaktlista

Kundcenter

Mejla: Kundcenter
Ring: 090-17 77 00

Telefontider:

Måndag–fredag 09.00–15.00

Besökstider:

Måndag–torsdag 09.00–16.30
Fredag 09.00–15.00
Lunchstängt 12–13

Bredbandssupport

090-17 77 17

Adress

Besök: Östra Kyrkogatan 2,
Moritzska gården
Post: Box 244, 901 06 Umeå

Journummer

Vid allvarliga fel som inträffar efter kontorstid eller under helger, ring 090-14 26 10.

Vid brand, olyckor eller inbrott ring 112.

För att få eller lämna information om olyckor eller kriser, ring 113 13.