Anpassa textstorlek
A A A

Uppgradering av nät

 

Nu är vårt bredbandsnät uppgraderat!


Vilka kan beställa en höghastighetstjänst?

Alla hyresgäster som inte har en fiberkonverter monterad i sin lägenhet kan nu beställa höghastighetstjänster. Om du är osäker på om du har en fiberkonverter eller inte, kontakta din kvartersvärd!

Hur beställer jag en höghastighetstjänst?

Precis som tidigare kommer du att välja och beställa den tjänst du vill ha via www.kommunicera.eu

Kom ihåg att om du vill beställa en tjänst över 100 Mbit/s måste din egen utrustning vara redo att hantera dessa hastigheter. Din router måste klara 1 Gigabit/sek eller, om du anslutit datorn direkt mot uttaget så måste datorns nätverksanslutning klara 1 Gigabit/sek.

I bruksanvisningen till din utrustning kan du hitta teknisk information. I annat fall kan du hitta information på Internet eller hos din datoråterförsäljare. Beställer du däremot en 10- eller 100/Mbit-tjänst klarar du dig med en enklare dator/router.

Även om utrustningen klarar 1 Gigabit/sek så kan den innebära begränsningar i faktisk hastighet. Läs mer om det här

Kontakt

Växel

Ring: 090-17 75 00

Kvartersvärdar

Kontaktlista

Kundcenter

Mejla: Kundcenter
Ring: 090-17 77 00

Adress

Besök: Östra Kyrkogatan 2,
Moritzska gården
Post: Box 244, 901 06 Umeå

Telefontider:

Måndag–fredag 9.00–15.00

Besökstider:

Måndag–torsdag 9.00–16.30
Fredag 9.00–15.00
Lunchstängt 12–13

Journummer:

Vid allvarliga fel som inträffar efter kontorstid eller under helger, ring 090-14 26 10.

Vid brand, olyckor eller inbrott ring 112.

För att få eller lämna information om olyckor eller kriser, ring 113 13.