Anpassa textstorlek
A A A

Tv-utbud

 

I våra lägenheter finns ett unikt tv-system där du har möjlighet att välja om du vill ha en analog eller digital sändning.

Vi erbjuder ett grundutbud med nitton analoga kanaler. Vissa kanaler kan du också se digitalt utan programkort om du har en digitalbox. Utöver grundutbudet finns också möjlighet att köpa till fler kanaler från kanalleverantörerna Sappa eller Boxer. Här hitttar du kanalplan över de analoga kanalerna.

Längre ner på sidan hittar du information om tv-utbudet för dig som bor i ett område med eget nät.


Digital-tv

I vårt grundutbud ingår nitton analoga kanaler. Några kanaler kan du också se digitalt (utan programkort) om du har en digitalbox eller tv med inbyggd digitalbox. Vissa av kanalerna i vårt grundutbud kodas av programbolagen.

Här hittar du mer information om vilka kanaler du kan se digitalt utan programkort.

För dig som vill ha fler kanaler än grundutbudet

Utöver vårt grundutbud har du möjlighet att köpa till fler kanaler digitalt från kanalleverantörerna Sappa och Boxer. Du måste då ha en godkänd digitalbox.

För mer information kring digitalt utbud och digitalbox kan du vända dig till Sappas återförsäljare Centralservice, Norra Obbolavägen 115 på Teg eller till Audio Video, Götgatan 1 (Sagagallerian) i centrala Umeå. Även El-giganten på Strömpilsplatsen 5 säljer Sappas produkter. Är du intresserad av Boxers utbud så finns det hos de flesta tv-handlare.

På Gnejsvägen 1–47 och 2–14 samt Kvartsvägen 5–13 finns vissa begränsningar i det digitala utbudet på grund av dålig signal.

 

Felanmälan

Om du behöver göra en felanmälan eller har frågor om vårt tv-utbud är du välkommen att kontakta vår kundsupport på telefon 090-17 77 17 eller e-post: support@bostnet.se. Supporten har öppet alla dagar 07.00–23.00. Du kan också kontakta din kvartersvärd.

Om du vill ha mer information kan du kontakta:

Vår kundsupport för kabel-tv

Telefon: 090-17 77 17
E-post: support@bostnet.se

 

Tv-utbud för dig som bor i ett område med eget nät

För boende i områden med egna nät gäller lite olika lösningar:

  • Du som bor i Sävar erbjuds Canal Digitals analoga tv-utbud. Läs mer på www.canaldigital.se.
  • Du som bor i Ersmark erbjuds Com Hems utbud.
  • Holmsund och Obbola har ett eget kanalutbud via Holmsund och Obbola Kabel-tv förening. Läs mer på www.hoktv.se.

Om du har frågor kring tv-utbudet eller vill göra en felanmälan, kontaktar du i första hand din kvartersvärd. Måste du göra en felanmälan på kvällstid/helger kan du kontakta vår support enligt uppgifter ovan. Bor du i Ersmark kontaktar du alltid Com Hem för felanmälan.

Nedanstående adresser har tv-utbud via Com Hem, detta till följd av att kabel-tv-nätet ägs gemensamt av Bostaden och av samfälligheten som Bostadens fastighet tillhör. Felanmälan gällande kabel-tv gör du som bor på dessa adresser till din kvartersvärd eller direkt till Com Hem.

  • Ystarvägen 1A–83 D
  • Björnvägen 34–144
  • Björnvägen 164–288
  • Rådjursvägen 1A–127 B
  • Rådjursvägen 10A–82 D

Läs mer på www.comhem.se.

Du som bor i samfälligheter på nedanstående adresser erbjuds tv-utbud via Bostnet:

  • Snipgränd 146–162, 196–208
  • Måttgränd 4–16. 50–72
  • Mjölkvägen 183–265
  • Björnvägen 298–504
  • Äppelvägen 1–62
  • Päronvägen 2–62
  • Körsbärsvägen 1–52

Se kanalplan och kontaktuppgifter ovan.


 

Kontakt

Växel

Ring: 090-17 75 00

Kvartersvärdar

Kontaktlista

Kundcenter

Mejla: Kundcenter
Ring: 090-17 77 00

Adress

Besök: Östra Kyrkogatan 2,
Moritzska gården
Post: Box 244, 901 06 Umeå

Telefontider:

Måndag–fredag 9.00–15.00

Besökstider:

Måndag–torsdag 9.00–16.30
Fredag 9.00–15.00
Lunchstängt 12–13

Journummer:

Vid allvarliga fel som inträffar efter kontorstid eller under helger, ring 090-14 26 10.

Vid brand, olyckor eller inbrott ring 112.

För att få eller lämna information om olyckor eller kriser, ring 113 13.